L’elector d’ERC a l’enquesta del CEO

Segons la darrera enquesta del CEO, el 37,5% dels electors d’ERC ( és a dir, les persones que ens votàren el 28-N) creuen que el principal problema de Catalunya és l’atur. En segon lloc ve el funcionament de l’economia (15,5 %), seguit del sistema de finançament (9,2 %), el Nou Estatut-Autogovern (el 7,4%) i la insatisfacció amb els polítics (4,5%).

Si mirem el desig d’independència, un 75,6% creu que Catalunya ha de ser un estat independent, un 18% un estat federat a Espanya, i un 5’8% sols una comunitat autònoma. I respecte a un referèndum d’independència el 96% votaria que sí.

Si atenem la seva adscripció ideològica del nostre elector del 28-N, el 71,3% és declara d’esquerres i el 20’4% de centre-esquerra.

La conclusió és clara: El nostre independentisme ha de ser de rostre social i implicat en els problemes de la gent. Un independentisme inscrit en la realitat i al dia a dia, i no situat als núvols fent volades de colom. Només així el consolidarem, aquesta és la nostra responsabilitat.

Quant a carlesbonet

Candidat a la presidència d'ERC
Aquesta entrada ha esta publicada en ERC, independència, propostes. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s